/ Faculty of Philology, University of Belgrade

Issues:

Vol. 2024, No. 52

Vol. 2023, No. 51

Vol. 2022, No. 50

Vol. 2021, No. 49

Зборник Матице српске за ликовне уметности, Vol. 2022 (2022), No. 50


1.
Towards the Understanding of the Monogram of Justinian I in Early Byzantine Architecture of the Central Balkans

Olga Z. Špehar

Зборник Матице српске за ликовне уметности, 2022. - Vol. 2022, No. 50, p. 11–22

https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.1
Detailed
2.
Слика неба на земљи: злато у Изборном јеванђељу великог војводе Николе Стањевића

Бранка Ч. Вранешевић

Зборник Матице српске за ликовне уметности, 2022. - Vol. 2022, No. 50, p. 23–37

https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.2
Detailed
3.
Навуходоносоров сан у источнохришћанским илустрованим псалтирима као амблем Божијег пребивалишта на Сиону

Кристина Ж. Милорадовић

Зборник Матице српске за ликовне уметности, 2022. - Vol. 2022, No. 50, p. 39–70

https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.3
Detailed
4.
https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.4
Detailed
5.
Минијатуре Четворојеванђеља попа Никодима (НБКМ 41)

Даница Б. Комненовић

Зборник Матице српске за ликовне уметности, 2022. - Vol. 2022, No. 50, p. 91–107

https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.5
Detailed
6.
Уметничка опрема Равноречког четворојеванђеља из манастира Пакре

Зоран Д. Ракић

Зборник Матице српске за ликовне уметности, 2022. - Vol. 2022, No. 50, p. 109–132

https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.6
Detailed
7.
Графичка опрема издања Вићенца Вуковића: спој традиционалног и иновативног, православне и католичке иконографије

Мирослав A. Лазић

Зборник Матице српске за ликовне уметности, 2022. - Vol. 2022, No. 50, p. 133–147

https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.7
Detailed
8.
Допринос проучавању икона из колекције Галерије Матице Српске у Новом Саду — материјали и технике традиционалних иконописаца до средине XVIII века

Даниела Д. Королија Црквењaков

Зборник Матице српске за ликовне уметности, 2022. - Vol. 2022, No. 50, p. 149–167

https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.8
Detailed
9.
https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.9
Detailed
10.
Политичка комуникација у Хабзбуршкој монархији XVIII века и портрет(и) митрополита Мојсеја Путника

Александра С. Человски

Зборник Матице српске за ликовне уметности, 2022. - Vol. 2022, No. 50, p. 197–216

https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.10
Detailed
11.
Захарија Орфелин у Карловцима 1757–1762: неколико исправки и допуна

Бранислав Н. Тодић

Зборник Матице српске за ликовне уметности, 2022. - Vol. 2022, No. 50, p. 217–230

https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.11
Detailed
12.
Прилози историји барокне сликарске технике. Резултати рестаураторских истраживања олтарских слика из Војводине

Жужана T. Корхец Пап

Зборник Матице српске за ликовне уметности, 2022. - Vol. 2022, No. 50, p. 231–246

https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.12
Detailed
13.
The Period’s Favourite Element... — Water in the Baroque Culture

Jelena A. Todorović

Зборник Матице српске за ликовне уметности, 2022. - Vol. 2022, No. 50, p. 247–266

https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.13
Detailed
14.
Слика о песми и песма о слици: Херцеговачко робље Јарослава Чермака и Николе I Петровића Његоша

Сaша М. Брајовић
Татјана М. Копривица

Зборник Матице српске за ликовне уметности, 2022. - Vol. 2022, No. 50, p. 267–281

https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.14
Detailed
15.
Local, Ethnographic, and Oriental Motif or Detail in the Folk Portraits by Nadežda Petrović and Zora Petrović

Lidija A. Merenik

Зборник Матице српске за ликовне уметности, 2022. - Vol. 2022, No. 50, p. 283–291

https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.15
Detailed
16.
Симболистичка Визија Милоша Голубовића

Олга Д. Жакић

Зборник Матице српске за ликовне уметности, 2022. - Vol. 2022, No. 50, p. 293–308

https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.16
Detailed
17.
Gender Reconciliation in Hilma af Klint’s Paintings

Jovana M. Nikolić

Зборник Матице српске за ликовне уметности, 2022. - Vol. 2022, No. 50, p. 309–327

https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.17
Detailed
18.
Overview of the Russian Emigrant’s Architecture of Public Buildings in Niš and the Surrounding Area (1918–1941)

Anđela M. Dukić

Зборник Матице српске за ликовне уметности, 2022. - Vol. 2022, No. 50, p. 329–341

https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.18
Detailed
19.
Позлаћено доба и репрезентација владара: Луј XIV и Тито у Версају

Игор Б. Борозан

Зборник Матице српске за ликовне уметности, 2022. - Vol. 2022, No. 50, p. 343–362

https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.19
Detailed
20.
Модели репрезентације Холокауста: меморијална скулптура Олге Јеврић

Марија Р. Радисавчевић

Зборник Матице српске за ликовне уметности, 2022. - Vol. 2022, No. 50, p. 363–375

https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.20
Detailed
21.
Између поп-арта и геометријске апстракције: сликарство Милете Андрејевића од 1961. до 1964. у Њујорку

Зоран Љ. Ерић

Зборник Матице српске за ликовне уметности, 2022. - Vol. 2022, No. 50, p. 377–390

https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.21
Detailed
22.
Етичко-политичко у естетском: савремена уметност у филмовима Квадрат и Човек који је продао своју кожу

Јасмина Ђ. Чубрило

Зборник Матице српске за ликовне уметности, 2022. - Vol. 2022, No. 50, p. 391–406

https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.22
Detailed