/ Facultad de Filología, Universidad de Belgrado

Edición:

Tm. 9 (2019) »

Tm. 8 (2018) »

Tm. 7 (2017) »

• Metadatos del libro
• Contenido

Едиција Филолошка истраживања данас, Tm. 7 (2017)

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7

1.
Language, Plurality, and Minorities in Europe
Dieter W. Halwachs
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 19–42

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch1
Detallado
2.
The European Charter for Regional or Minority Languages Comes of Age
Ranko Bugarski
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 43–59

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch2
Detallado
3.
Czech Education as one of the Most Important Factors in Maintaining the Czech Minority and its Mother Tongue in Croatia
Helena Stranjik
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 63–76

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch3
Detallado
4.
The Centre for Slovene as a Second and Foreign Language: Activities Supporting the Minorities Living in Slovenia and Abroad
Laura Fekonja
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 77–85

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch4
Detallado
5.
Bilingual Education of Minorities: Always the Best Solution?
István Csernicskó
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 87–103

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch5
Detallado
6.
Promoting Minority Language Learning Within Mainstream Primary Schools: A Five-Step Constructivist and IT-Enhanced Model
Irina Moira Cavaion
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 105–122

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch6
Detallado
7.
The European Union, the Balkans and Multilinguaphobia
Predrag Mutavdžić, Jagoda Granić, Ana Sivački
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 123–142

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch7
Detallado
8.
When a Language Becomes “Old”
The Case of Calabrian Greek

Maria Olimpia Squillaci
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 143–161

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch8
Detallado
9.
The Current State and Prospects of Ukrainian as a Heritage Language in Elementary Schools of Republika Srpska
Dragana Vasiljević
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 163–182

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch9
Detallado
10.
Discussion on a Minority Language Development: Different Judgments on the Use of the Back-Burden in Basque
Julian Maia-Larretxea
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 185–199

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch10
Detallado
11.
The Aragonese Language in Formal Education
Some Results of the First Research Focused on its Situation and Prospects

Iris Orosia Campos Bandrés
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 201–222

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch11
Detallado
12.
Bilingual Education in Serbia: Models and Perspectives
Julijana Vučo, Aleksandra Begović
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 225–238

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch12
Detallado
13.
The Phenomenon of Deliberate “Language Loss” in the Works of István Domonkos and László Végel
Marko Čudić
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 239–251

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch13
Detallado
14.
Hybrid Toponyms of Vlach - Turkish Toponymastic Composition in the Timok Region
Tarik Duran
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 253–265

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch14
Detallado
15.
The Cultural Identity of the Romanians of Serbia and Issues in Approaching Language and Traditional Beliefs in Schools
Una Vasiljević
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 267–280

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch15
Detallado
16.
Language Barrier Faced by Hungarian Women Students and Teaching Staff in the Higher Education System in Serbia
Karolina Lendák-Kabók, Imre Lendák
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 281–295

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch16
Detallado
17.
German Minority Literature in Serbian University Curricula
Miodrag Vukčević
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 297–318

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch17
Detallado
18.
The Language of Instruction Issue in Preschools in Bilingual Settings: The Example of the Slovak Ethnolinguistic Minority in Stara Pazova
Milica Đuričić
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 319–333

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch18
Detallado
19.
Serbian-Bulgarian Homonymy and (Quasi) Enantiosemy in Bulgarian Language Teaching
Mariana Z. Aleksić
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 335–342

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch19
Detallado
20.
Cultural and Language Stereotypes in the Attitudes of Adolescents Towards Albanians and the Albanian Language - The View from Behind the Mirror
Merima Krijezi
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 343–352

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch20
Detallado
21.
Creation and some Ideas for Classroom Use of an Electronic Corpus of the Dialect of Bunjevci
Teodora Vuković, Maja Miličević
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 353–368

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch21
Detallado
22.
Hungarian Minority Bilinguals and Minority Education in Serbia
Sandra Ateljević
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 369–378

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch22
Detallado
23.
Modular Approach to Minority Language Teaching/Learning: “Knowledge at the Heart of Learning”
Jelena Filipović
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 379–395

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch23
Detallado
24.
Minority, Foreign and Non-Native Languages in Serbia’s Linguistic Educational Policy: Destinies and Intersections
Ljiljana Đurić
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 397–411

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch24
Detallado
25.
Does Haketia Lend Itself to Serious Discussions?
Alicia Sisso Raz
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 415–427

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch25
Detallado
26.
Haketia as the Current Ethnolect in Education in the Western Judeo-Spanish Communities of Spain. “The Example of the Jewish Community of Melilla”
David Benhamú Jimenéz
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 429–449

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch26
Detallado
27.
Functionality, Memory and Cultural Anchor: Back to the Haketia Language
Nina Pinto-Abecasis
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 451–466

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch27
Detallado
28.
The Efforts of Laura Papo Bohoreta in Preserving the Judeo-Spanish Language
Jagoda Večerina Tomaić
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 467–480

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch28
Detallado
29.
The Emergence of a Project of Language Standardization for Rromani in SFR Yugoslavia and the USSR
Marcel Courthiade
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 483–519

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch29
Detallado
30.
R.E.D.-RROM (Restore the European Dimension of Rromani): The First Comprehensive it Learning Tool for the Unified Rromani Language
Marcel Courthiade, Masako Watabe, Carlo Zoli
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 521–539

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch30
Detallado
31.
Living and Learning in Different Languages: The Narrative of a Contemporary Cosmopolitan
Ana Jovanović
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 543–557

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch31
Detallado
32.
The Impact of Perception and Evaluation of Linguistic Competence on Language Attitudes
Christina Korb
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 559–573

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch32
Detallado
33.
Lebensweltliche Mehrsprachigkeit und der Umgang mit dem sprachlichen Förderangebot in Österreich am Beispiel einer kurdischen Migrantenfamilie / Multilingualism and the System of Language Support in Austria: A Kurdish Family as a Case Study
Agnes Grond
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 575–597

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch33
Detallado
34.
Interrelation Between Culture and Endangered Languages; The Example of the Philippines
Jovana Lazarević
Едиција Филолошка истраживања данас, 2017. - Tm. 7, p. 599–611

https://doi.org/10.18485/fid.2017.7.ch34
Detallado